Heidi - Recruitment adviseur 

Curriculum Vitae 

 

Profiel: 

Ik ben Heidi van Essen. Een ondernemende vrouw van 39 jaar die zich heeft ontwikkeld als een succesvol recruiter / recruitment adviseur.

Wat typeert mij (volgens anderen):
Ik denk in resultaten en doelen, ben commercieel, heb een flinke dosis enthousiasme, werk met daadkracht en overtuiging en heb een pro- actieve werkhouding. Ik leer snel, heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel, heb een analytisch vermogen,  ben loyaal, mensgericht en  communicatief vaardig. 

Een nuchtere kijk op zaken en het gebruik van mijn boerenverstand zijn zaken die mij hebben gebracht waar ik nu sta;  Interim recruiter. 

Wat houdt mij bezig na werktijd:
In mijn vrije tijd mag ik graag klussen. Samen met mijn man woon ik op een woonboerderij die als bouwjaar rond 1900 heeft. Een grote tuin en genoeg onderhoud aan het huis en de schuren, maken dat ik mij nooit hoef te vervelen. Daarnaast ben ik (last but not least) moeder van een mooi stel jongens die veel van mijn zorg en aandacht vragen. 

Ik kijk graag of ik iets voor jou kan betekenen in jouw zoektocht om  vacatures opgevuld te krijgen!

Ik ben bereikbaar via mail: ✉ info@promettre.nl en telefoonnummer:  ✆ 06-11267850

Opleidingen 

Optimaliseren van het recruitmentproces 2022 
IT sourcing- Klikwork 2021
HBO Intercedente - 2018- 2020 
Het schrijven van goede vacatureteksten - Voor Tekst 2020
Sourcing Baby Guru - Klikwork 2019
Brandweerchauffeur - Instituut fysieke veiligheid 2017
Brandweer manschap A - Instituut fysieke veiligheid 2013-2016
HBO Verpleegkunde - Christelijke Hogeschool Ede 2002-2006
Orthodontie-assistente 2002
MBO 4 Tandartsassistente - MBO Amersfoort 2000-2002
MAVO 1996-2000

Branches
Gezondheidszorg en Welzijn
Bouw/ Techniek
MKB 
Overheid
Detacheringsbranche

Systeemkennis
Otys
Catsone
Snelstart
ONS
Ortec/ Harmony 

Functies en Rollen
Recruiter
Backoffice medewerker
Brandweervrouw
Administratief Medewerker 
Tandartsassistente
Personeelsplanning / Workforce management professional (WFM) 

Ervaring

December 2021 - oktober 2023 Recruitment adviseur ai.  - Saxenburgh Groep Hardenberg 
Algemeen ziekenhuis, ouderenzorg, revalidatie en thuiszorg. - 2000 medewerkers.  Binnen deze opdracht ben ik verantwoordelijk voor;

  • De werving van A tot Z van zorgpersoneel in de volle breedte. Denk hierbij aan specialisten, (gespecialiseerd) verpleegkundige, verzorgende (IG), helpende, huishoudelijk medewerkers.
  • Voeren diverse social media campagnes. (Live Q&A, video, waar ga jij voor?- campagne etc) 
  • Zorgen voor extra zichtbaarheid van de vacatures en Saxenburgh als werkgever.(employer branding) 
  • Optimaliseren van het recruitmentproces.
  • Opstarten referral campagne
  • Contractonderhandelingen met detacheringsbureaus.
  • Optimaliseren beleid rondom de flexibele schil
  • Opzetten ZZP-pool en personele planning 

November 2022 - Januari 2023 Interim Recruiter - Stichting Calibris Advies- Houten

Stichting Calibris Advies is een sociale onderneming voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, leerlingen, medewerkers en organisaties. 40 fte. Specialist in praktijkleren. In Nederland staan nog veel mensen aan de kant. Bijvoorbeeld omdat ze een uitkering ontvangen of een beperking hebben. Anderen hebben geen opleiding, te weinig werkervaring of niet het juiste diploma. Stichting Calibris advies brengt (toekomstige) zorg- en welzijnsmedewerkers en de arbeidsmarkt bij elkaar en bieden hiermee een oplossing.
Tijdens mijn opdracht voor Stichting Calibris advies was het doel om het recruitmentproces intern verder te stroomlijnen en meer zichtbaarheid te creëren via social media voor interne vacatures.


November 2021- Mei 2022 Recruiter ai. - Slokker Bouwgroep-Beheer- Vastgoed - Huizen - 350 fte 

  • Ondersteuning in het recruitmentproces van A-Z:
  • Opstellen van een functieprofiel voor een specifieke vacature
  • Opstellen “aansprekende” vacaturetekst (in concept)
  • Ontwerp standaard sjablonen vacaturetekst
  • Afstemmen vacaturetekst met vacaturehouder
  • Selecteren van de meest effectieve (online) recruitmentkanalen ism vacaturehouder
  • Up to date houden / Beheer ‘Werken bij Slokker” op de website
  • Verzamelen, screenen en beoordelen van binnenkomende sollicitaties
  • Actief sourcing
  • Selecteren en actief benaderen van interessante kandidaten die passen in het geschetste functieprofiel
  • Beantwoorden van ontvangen sollicitaties
  • Bijhouden vacature-overzicht
  • Maken van afspraken voor interviews
  • Voorstellen kandidaten aan vacaturehouders met korte profielschets
  • Verrichten van administratieve werkzaamheden omtrent het wervingsproces, waaronder het vastleggen van contactmomenten met zowel kandidaten als bedrijven
  • Eerste aanspreekpunt voor kandidaten gedurende de sollicitatieprocedure
  • Screenen van kandidaten (bijv. contact opnemen met referenties, controleren van diploma's, aanvraag VOG)
  • Aanvragen en uitzetten assessments/ppa
  • Overdracht naar directie en/of HR Adviseur van informatie en onderhandelingen over de primaire (salaris) en secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. pensioen, toeslagen, reiskosten, etc.) met kandidaten
  • Contacten met recruitment bureaus, screenen voorgestelde kandidaten
  • Beheer mailbox Slokker Recruitment

10-2018 - heden (interim) Recruiter - Promettre

Promettre heeft diverse opdrachtgevers binnen de overheid,  bouwsector, techniek, zorg (ziekenhuis, ouderenzorg), welzijnssector (kinderopvang) en MKB kunnen helpen als (interim) recruiter / recruitment adviseur bij het vervullen van hun vacatures. Een overzicht van al mijn opdrachten kan worden opgevraagd via info@promettre.nl
Werkzaamheden voor het gehele recruitmentproces zijn bij mij in goede handen;

  • Het voeren van een vacature intake gesprek; Wat zoek je  en welke inspanningen heb je zelf al ondernomen om tot een resultaat te komen. Pas als je weet wat je zoek en het kandidaat-profiel goed helder hebt kan je komen tot de juiste doelgroep. Ik help je hier natuurlijk graag bij.
  • Marktonderzoek; Wie is de doelgroep, het verzamelen van relevante netwerken en marktinformatie.
  • Het creëren, optimaliseren van wervingsmateriaal. Denk hierbij aan het herschrijven van het profiel, het maken van advertentiemateriaal, het SEO schrijven van de wervingsteksten gericht op de doelgroep die we willen benaderen.
  • Marketing; Het sourcen en benaderen van goede kandidaten die geschikt zijn voor jouw organisatie, het verspreiden van de gemaakte content via wervingskanalen zodat de gekozen doelgroep ook bereikt gaat worden.
  • Update naar het management; Datgene er bereikt is, de uitdagingen, eventuele aanpassingen die nodig zijn in profiel of marketing.
  • Het maken van een (voor) selectie; beoordelen van de sollicitanten, telefonisch voorscreening en het afnemen van de intake face tot face, eventueel een 2de gesprek.
  • Een aanbod aan de kandidaat doen en eventueel het voeren van een arbeidsvoorwaarden gesprek. 

09-2018- heden Backoffice medewerker - Totaalinstallateur van Essen 
Bedrijf van mijn man. Gehele boekhouding in Snelstart, offertes maken, facturen maken, versturen van herinneringen, inkoop- en verkoop wegboeken,  telefoon beantwoorden, mails beantwoorden,  kwartaalaangifte, personele zaken.

02-2017- 09-2018 WFM professional - Zorggroep Apeldoorn

  • Het maken van 24-uurs roosters voor medewerkers.
  • Het maken van vakantieplanningen
  • Het tijdig signaleren van knelpunten Bedenken van oplossingen bij rooster problemen
  • Aanspreekpunt zijn voor management en medewerkers
  • Verwerken van de benodigde administratie 

03-2014- 03-2019  Brandweervrouw - Veiligheidsregio Gelderland Midden 

  • Brandbestrijding
  • Technische hulpverlening
  • Waterongevallen
  • Ongevallen gevaarlijke stoffen
  • Levensreddend handelen
  • Secretaris van de personeelsvereniging 

03-2015-02-2017 WFM professional/ personeelsplanner/ logistiek planner - Thuiszorgorganisatie RST Zorgverleners 

  • Het maken van dagelijkse cliënt planning. (routeplanning) 
  • Het dagelijks zorgdragen voor kwantitatieve en kwalitatieve personeelsbezetting.
  • Het zorgen voor efficiënte inzet van medewerkers.
  • Het beheren van de perioderoosters van medewerkers. (WFM) 
  • Het signaleren van knelpunten in de capaciteitsplanning
  • Het maken van een vakantieplanning 

03-2013 -12-2017 Backoffice medewerker - Tweewielerservice van Gelder

Gehele boekhouding in Snelstart, offertes maken, facturen maken, versturen van herinneringen, inkoop- en verkoop wegboeken,  telefoon beantwoorden, mails beantwoorden,  kwartaalaangifte.

06-2013- 08-2014 Opnameplanner -  Meander Medisch Centrum 

Meander Medisch Centrum, hét ziekenhuis van Amersfoort en omstreken. Eén van de 28 topklinische ziekenhuizen in Nederland. Samen met 3200 collega’s leveren zij patiëntenzorg op hoog niveau en lopen ze ook voorop in hoogwaardige medische technologische voorzieningen, onderzoek en onderwijs. 

Het maken van operatieplanning voor artsen Aanspreekpunt voor patiënten, management en artsen. Het signaleren en oplossen van knelpunten in planningen. Het verwerken van de benodigde administratieve werkzaamheden.

04-2010 -  06-2013 WFM professional / personeelsplanner - Meander Medisch Centrum 

Meander Medisch Centrum, hét ziekenhuis van Amersfoort en omstreken. Eén van de 28 topklinische ziekenhuizen in Nederland. Samen met 3200 collega’s leveren zij patiëntenzorg op hoog niveau en lopen ze ook voorop in hoogwaardige medische technologische voorzieningen, onderzoek en onderwijs. 

Als WFM professional voor een drietal afdelingen in de kliniek had ik een grote verantwoordelijkheid voor een goede roosterplanning. Ik verrichte handelingen in het Ortec/Harmony roostersysteem en hield hierbij rekening met de jaarurensystematiek, de registratie van vakantie-uren, PLB-uren, overuren en compensatie-uren volgens de CAO-richtlijnen. Ik had veelvuldig contact, per telefoon en mail, met medewerkers en waar nodig met detacheringsbureau. Ik beheerde de roosters met daarin de onregelmatige werkdagen en –tijden van medewerkers en droeg zorg voor vervanging bij verzuim.
Door het aangaan van het zelfrooster-principe en de reorganisatie van de planning werd het last in- first out principe toegepast en kreeg ik een andere functie binnen het Meander Medisch Centrum aangeboden als opnameplanner. 

02-2006- 04-2010 Intercedente- Start People Medi Interim 

  • Inzetten en plannen van uitzendkrachten bij zorginstellingen en in de welzijnssector 
  • Bewaken van klanttevredenheid bij zowel opdrachtgevers als medewerkers en het toezien op het naleven van gemaakte afspraken
  • Inwerken en begeleiden van nieuwe intercedenten
  • Problemen oplossen en vraagbaak bij klachten
  • Naleven van wet- en regelgeving
  • Adviesrol bij verbeteren van bestaande diensten
  • Verantwoordelijk voor het juist en tijdig verwerken van gegevens
  • Warme en koude acquisitie zowel door bedrijfsbezoek als telefonisch
 
E-mailen
Bellen
LinkedIn