Heidi - Recruitment adviseur 

Interim recruitment 

Wat is interim recruitment nou precies? Het uitbesteedde van werkzaamheden op het gebied van recruitment aan een externe medewerker. Een interim recruiter! Het inhuren van een interim recruiter is vaak aan de orde als er een tijdelijk probleem is in de bezetting of in het recruitmentproces. Het doel is om het wervingsprobleem wat er ligt op te lossen. 
Als interim recruiter word ik vaak ingezet als; 

  • er sprake is van ziekte of zwangerschap bij een van de (corporate) recruiters of HR personeel
  • er een hoge piek belasting is of veel openstaande vacatures en er ondersteuning van het bestaande team nodig is
  • er rollen moeten worden ingevuld die lastig te vinden zijn en dus schaarste is
  • er zeer specialistische functies open staan 
  • je het budget wat er is niet kwijt wil aan peperdure bureau's ;-) 

Mijn werkzaamheden zijn veelal operationeel te noemen. Het invullen van de gevraagde functie. Het aanscherpen van processen of het implementeren van een nieuwe recruitment-aanpak zijn meer tactisch en strategisch te noemen. 

Ben ik dan duur te noemen? 

De fee van een werving en selectiebureau of over het algemeen tussen de 20 en 30% van het jaarsalaris van de geplaatste kandidaat en dit berekenen ze per vacature. Voor dit bedrag kan je mij meer dan een maand aan het werk zetten en kan ik meerdere vacatures voor jou in behandeling nemen. Daarnaast help ik graag mee het interne proces beter op poten te krijgen waardoor ik ook als ik weg ben nog wat heb nagelaten.  Wil je mijn precieze uurtarief weten kijk dan onder de link naar het uurtarief.

Wanneer neem je contact met mij op? 
Je neemt contact met mij op als je vacatures hebt die lastig te vervullen zijn of je graag wilt dat de interne processen met betrekking tot het werven van personeel beter gaan lopen. Ik voer mijn werk deels bij jou op locatie uit als die mogelijkheid er is,  maar werk voor een groot deel vanuit mijn eigen kantoor. De meeste werkzaamheden in het kader van werven en selecteren zijn namelijk  operationeel: de focus ligt op het vlot invullen van de vacatures. We gaan aan de slag met goede doelgerichte en slagvaardige vacatureteksten en hoe we dit naar buiten toe goed kunnen neerzetten (de buitenschil) , maar dit is kansloos als we niet ook kijken naar hoe we de kandidaat het beste kunnen benaderen en kritisch kijken naar de functie-eisen (binnenschil). We starten aan de binnenkant, om aan de buitenkant te bereiken wat we willen.  

Recruitmentproces

Het hele recruitmentproces kan ik voor jou uitvoeren. 
Van vacature intake tot het voeren van de arbeidsvoorwaarden gesprekken. 
Het hele proces bestaat uit een zevental stappen: 

  • Het voeren van een vacature intake gesprek; Wat zoek je  en welke inspanningen heb je zelf al ondernomen om tot een resultaat te komen.
  • Marktonderzoek; Wie is de doelgroep, het verzamelen van relevante netwerken en marktinformatie. 
  • Het creëren, optimaliseren van wervingsmateriaal. Denk hierbij aan het herschrijven van het profiel, het maken van advertentiemateriaal, het SEO schrijven van de wervingsteksten gericht op de doelgroep die we willen benaderen. 
  • Marketing; Het sourcen en benaderen van goede kandidaten die geschikt zijn voor jouw organisatie, het verspreiden van de gemaakte content via wervingskanalen zodat de gekozen doelgroep ook bereikt gaat worden. 
  • Update naar het management over datgene er bereikt is, de uitdagingen, eventuele aanpassingen die nodig zijn in profiel of marketing. 
  • Het maken van een (voor) selectie; beoordelen van de sollicitanten, telefonisch voorscreening en het afnemen van de intake face tot face, eventueel een 2de gesprek. 
  • Het begeleiden van het doen van een aanbod aan de kandidaat en eventueel het voeren van een arbeidsvoorwaarde- gesprek. 
 
E-mailen
Bellen
LinkedIn